novellaren

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

I need you kapitel 2

Av Novellaren - 20 november 2012 18:45

     


När Bella och Em ätit upp gick vi till bilen och åkte hem. Em och Bella sprang till huset i förväg och jag tog deras väskor och la in i hallen, sen gick jag in ut i trädgården. * RIIIIING!* lät det från min mobil och jag såg att det var Justin så jag svarade. 

- Hejsan Hoppsan, sa jag. 

- AYYE! halvskrek han. 

- Och du vill? sa jag. 

- Kan inte du komma? frågade han. 

- Umm, okej, sa jag. 

- Du får komma när som helst, sa han och jag började le.

- Kan jag komma nu ? frågade jag. 

- Sure, sa han.

- Ses då.. sa jag. 

- Yepp.. sa han. 

- Umm, hejdå, sa jag och la på. Jag gick in och såg att Alex hade kommit hem. Em och Bella satt i storarummet och tittade på TV medans Alex gjorde mackor åt dem. 

- Jag ska bara hem till en kompis, sa jag och tog min väska, men innan jag hann stänga dörren kom Alex och drog mig i armen. 

- Vem? sa hon som om hon var min mamma. 

- En kille.. men seriöst jag måste gå, sa jag och stängde dörren. Jag körde en liten stund sen såg jag Justin gå ut och jag stannade bilen och hoppade ut. 

- AYYE! sa han när han såg mig och kom fram och kramade mig. 

- Hej på dig också, sa jag och skrattade lite. Vi gick in. 

- Mamma detta är Mikaela, sa han. 

- Hej jag heter Patricia, men kalla mig Pattie, sa hon. 

- Hej, du kan kalla mig Keyla, sa jag. Vi gick upp på Justins rum. 

- Gud vad fint, sa jag när jag kom in i hans rum. 

- Umm, tack, tror jag? sa han och båda började skratta... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Novellaren - 9 december 2012 18:33

- Johannes trillade ner för trappan och bröt benet, sa mamma.  - Kommer han bli bra? frågade jag medans en tår rann ner för kinden. - Ja, det kommer han, sa hon och då var det som om en lättnad. Mamma åkte till sjukhuset med Jojo, medans hon var ...

Av Novellaren - 9 december 2012 12:21

- Julia! ropade mamma från köket.  - Kommer, sa jag och gick ner för trappan. Jag tog upp min mobil och tittade om Tami hade messat.  - Julia, när går du till skolan? sa hon och jag mig en macka.  - Snart, sa jag och satte mig vid bordet. Erica...

Av Novellaren - 9 december 2012 01:36

HEJSAN HOPPSAN!   Jag har REDAN tröttnat på den andra novellen så ska göra en ny. Whatever, huvudpersonerna ut om Justin och han kompisar är:   Julia Jones Smeknamn:  Lia eller JuJu Ålder: 17 år (född 16 juli 1995) Syskon: Erica Jones...

Av Novellaren - 16 november 2012 18:35

          -Bella, Em! ropade jag från hallen, dem kom springandes.  - Mhm? frågade Em. - Vi ska till skolan nu, sa jag och gav dem deras jackor och skor. Dem tog på sig det och vi gick ut. Det var inte så långt till deras skola så vi gick d...

Av Novellaren - 11 november 2012 18:55

Mikaela McCountry är 17 år och kommer från Stratford, Ontario, Canada och har två små syskon Emily och Bella som är 6 år och en lillasyster Alexandra som är 14 år  , deras mamma heter Shara och är 35 år, deras pappa heter Jacob och är 36 år. Mikaela ...

Presentation

En novellblogg
aktuell novell:
In Real Life

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards