novellaren

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

In real life -kvällen- #2

Av Novellaren - 9 december 2012 18:33

- Johannes trillade ner för trappan och bröt benet, sa mamma. 

- Kommer han bli bra? frågade jag medans en tår rann ner för kinden.

- Ja, det kommer han, sa hon och då var det som om en lättnad. Mamma åkte till sjukhuset med Jojo, medans hon var iväg fick jag passa Nellie, Stella och Liam. Justin och Tam stannade hos mig om jag skulle behöva hjälp, för Eri var hos en kille. 

kvällen:

- Vad ska vi äta? frågade jag dem andra. 

- Jag vill ha pizza, sa Stella. 

- Vill alla ha det? frågade jag och alla nickade. Jag ringde mamma för att se om det var okej och för att se hur det var med Johannes:


- Hej, sa jag. 

- Hej! sa hon. 

- Får vi beställa pizza? frågade jag.

- Ja, pengarna ligger på bordet, sa hon.

- Hur är det med Johannes? frågade jag.

- Jo bättre, men vi ska sova här, så om du eller ni vill får Justin och Tam gärna sova hos oss, sa hon. 

- Okej, ses, sa jag.

- Hej då, sa hon och la på. Jag gick till bordet och hämtade pengarna och gick sen in till storarummet där alla satt som fastklistrade vid Tv:n. 

- Vad vill ni ha? frågade jag och alla hoppade till lite och jag börja fnittra. 

- Hawii! skrek alla i mun på varandra. 

- Okej, okej, lungna! sa jag och höjde rösten på skoj. 

-  Men.. sa Stella. 

- Nellie gå och titta om vi har cola i kylskåpet, sa jag och hon sprang dit. 

- Japp! skrek hon och kom springande. Jag ringde pizzabudet och efter ca. 20 min kom pizzan. Jag betalade och gav Justin pizzan. Han gick med den till köket och sen tog vi fram tallrickar och gav alla två pizzabitar och vars ett glas cola. Vi satt och tittade på Tv tills alla va trötta, Nellie, Stella och Liam hade redan somnat så jag och justin lyfte in dem. Justin tog Stella och Nellie och jag tog Liam. Tam hade redan gått pga. hon skulle passa sin lillebror Jacob. 

- Justin, mamma sa att om du ville fick du lov att sova här, sa jag. 

- Okej, sa han. 

- Du kan låna en av Johannes T-shirtar, sa jag och gick och hämtade en T-Shirt. Men han hadde redan somnat i min säng. Jag drog på mig Johannes T-Shirt istället och hoppa sen ner bredvid honom och somnade...


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Novellaren - 9 december 2012 12:21

- Julia! ropade mamma från köket.  - Kommer, sa jag och gick ner för trappan. Jag tog upp min mobil och tittade om Tami hade messat.  - Julia, när går du till skolan? sa hon och jag mig en macka.  - Snart, sa jag och satte mig vid bordet. Erica...

Av Novellaren - 9 december 2012 01:36

HEJSAN HOPPSAN!   Jag har REDAN tröttnat på den andra novellen så ska göra en ny. Whatever, huvudpersonerna ut om Justin och han kompisar är:   Julia Jones Smeknamn:  Lia eller JuJu Ålder: 17 år (född 16 juli 1995) Syskon: Erica Jones...

Av Novellaren - 20 november 2012 18:45

        När Bella och Em ätit upp gick vi till bilen och åkte hem. Em och Bella sprang till huset i förväg och jag tog deras väskor och la in i hallen, sen gick jag in ut i trädgården. * RIIIIING!* lät det från min mobil och jag såg att det va...

Av Novellaren - 16 november 2012 18:35

          -Bella, Em! ropade jag från hallen, dem kom springandes.  - Mhm? frågade Em. - Vi ska till skolan nu, sa jag och gav dem deras jackor och skor. Dem tog på sig det och vi gick ut. Det var inte så långt till deras skola så vi gick d...

Av Novellaren - 11 november 2012 18:55

Mikaela McCountry är 17 år och kommer från Stratford, Ontario, Canada och har två små syskon Emily och Bella som är 6 år och en lillasyster Alexandra som är 14 år  , deras mamma heter Shara och är 35 år, deras pappa heter Jacob och är 36 år. Mikaela ...

Presentation

En novellblogg
aktuell novell:
In Real Life

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards